maandag 1 maart 2010

Norovirus

Afgelopen vrijdag is mijn broer, die als 1e contactpersoon staat genoteerd, gemaild dat de afdeling weer gesloten is omdat vermoedelijk het norovirus weer de kop op heeft gestoken. Morgen ga ik er naar toe, en ben natuurlijk benieuwd of ik toegelaten word. Een paar weken geleden, toen ik samen met J., de lokatiemanager, buiten een sigaretje stond te roken, vertelde hij dat eigenlijk bezoek niet geweigerd mag worden. Maar het huis wil niet het risico lopen dat mensen die met elkaar mee rijden, elkaar besmetten en op die manier ook andere afdelingen besmetten.
Uiteindelijk is toch nog het hele huis besmet geweest. En vast niet door met elkaar meeliftende bezoekers (die gaan meestal naar één en dezelfde persoon op één en dezelfde afdeling). Het virus heeft ook onder het personeel huisgehouden.

Je vraagt je af waarom bezoek geweigerd wordt, als daar geen juridische gronden voor zijn. Bewoners moeten nu weken lang elk bezoek ontberen; bezoek dat zo belangrijk voor ze is en wat de eindeloze verveelde dagen een beetje breekt. Je zou er ook voor kunnen kiezen dat de bezoeker de keuze gelaten wordt om risico's te nemen. Desnoods laat je als huis een verklaring tekenen.

Ik heb slechts 2 x eerder griep gehad, dus ben niet echt bang voor dat virus. En m'n vader glundert zo als hij me ziet.

Over de kalknagels: geen bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten